Wednesday, July 18, 2012

Membazir Amalan Setan

Malam haritue saye dengar bil air Rosmah sebulan die kate 1.??????? JUTA. Saye pikir biar betul nie, ni GAJAH ke manusie yang mandi nie,aku rase nie bukan saudare syaitan bagi yang membazir tapi aku pikir nielah segala KAPALA syaitan yang ade kek bumi nih. Saye rase rugi dulu kenape tak lahir kek SELANGOR. Bayi yang baru lahir dapat  RM100.00 dan yang usianya meningkat 18 tahun apabile die sudah matang die akan mendapat sebenyak RM1000.00 bagi setiap bayi. Bagi negeri-negeri dibawah pakatan rakyat meme untung seperti mereke mendapat bantuan oleh (PR).. TUE DIAAAA..NEGERI SEMBILAN ADE? Bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat berjumlah RM97 ribu per sekolah, RM60 ribu kepada setiap sekolah Cina dan RM63 ribu kepada setiap sekolah Tamil. Jumlah keseluruhan ialah RM11.3 juta, itu untuk PULAU PINANG. Cube kite tengok Selangor,
Negeri Selangor mencatatkan jumlah pelaburan sebanyak RM6.76 billion pada tahun 2009 dan mencipta sebanyak 20,753 peluang pekerjaan. Dari jumlah pelaburan tersebut, RM2.752 bilion (40.8%) merupakan pelaburan tempatan. Manakala Projek Industri yang diluluskan di Selangor berjumlah 278, ianya merupakan yang tertingi dicatatkan di negara ini.
Kerajaan Negeri Selangor juga mensasarkan enam hingga tujuh peratus pertumbuhan dalam Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) tahun ini daripada penguncupan sebanyak 3.87 peratus tahun lepas.
Selangor juga mencatatkan penurunan indeks jenayah sebanyak 5.3 peratus iaitu sebanyak 54,339 kes sepanjang tahun 2009 berbanding 57,704 kes pada tahun sebelumnya.
Kerajaan Negeri juga memperuntukkan kira-kira RM6 juta kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) di negeri ini bagi menjalankan aktiviti pendidikan dan pembelajaran berteraskan Islam sepanjang 2010. Peruntukan ini diberikan kepada SAR yang tidak pernah mendapat sebarang peruntukan kewangan dan peralatan pembelajaran dari Kerajaan Negeri mahupun sumbangan individu.

No comments:

Post a Comment